A survey is one of the most commonly used tools in market research. Inferences are drawn and insights are gathered by questioning a set of people. The set of questions are objective and/or subjective in nature. The answers collectively form the guidelines for organizations to take the best possible business decisions
सर्वेक्षण क्या है?
एक सर्वेक्षण के एक बाजार शोध के क्षेत्र में सबसे अधिक इस्तेमाल किया उपकरणों में से एक है. Inferences तैयार कर रहे हैं और अंतर्दृष्टि लोगों का एक सेट से पूछताछ के इकट्ठे हुए हैं. प्रश्नों के सेट उद्देश्य और / या प्रकृति में व्यक्तिपरक हैं. जवाब सामूहिक संगठनों सर्वोत्तम संभव व्यावसायिक निर्णय लेने के लिए दिशानिर्देश के रूप में.
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